• با اجرای طرح ساماندهی تولید موتور سیکلت 50 درصد کاهش یافت

      با اجرای طرح ساماندهی تولید موتور سیکلت 50 درصد کاهش یافت

      با اجرای طرح ساماندهی تولید موتور سیکلت 50 درصد کاهش یافت

      با اجرای طرح ساماندهی موتور سیکلتها، از آغاز مرداد ماه، بسیاری از تولیدکنندگان، تولید را کاهش داده و یا متوقف کردند.
      چند تن از تولیدکنندگان موتور سیکلت در گفتوگو با خبرنگار ما اعلام کردند: به علت حل نشدن مشکلات و پیامدهای اجرای طرح شمارهگذاری موتور سیکلتها در محل کارخانه، تولیدکنندگان ناچار تولید را تا 50 درصد کاهش و در بعضی دیگر از واحدها آن را متوقف کردند.
      این تولیدکنندگان در مورد بعضی آثار این طرح به خبرنگار ما گفتند: در حال حاضر نماینده اداره راهنمایی و رانندگی جهت شمارهگذاری موتورها در واحدهای تولیدی حضور دارند ولی متاسفانه ابزار لازم برای این کار از جمله فرمهای مالکیت جدید و پلاکها هنوز آماده نشده و حدود دو هفته برای تهیه آنها زمان نیاز است.
      از سوی دیگر اکثر کارخانهها تولید را از صبح آغاز و ساعت 15 همان روز موتور سیکلتهای تولیدی آماده هستند و میتوانند بارگیری شوند در حالیکه در این زمان، ساعت کاری مامورین شمارهگذاری پایان یافته و آنها در محل تولید حضور ندارند.
      آنها اضافه کردند: طبق برآورد تولیدکنندگان روزانه 700 دستگاه موتور سیکلت به طور متوسط آماده بارگیری میشود در حالیکه مامورین اگر در هر دقیقه یک موتور شمارهگذاری کنند در طول زمان کاری آنها که حدود 7 ساعت است تنها امکان شمارهگذاری 420 موتور سیکلت وجود دارد.
      آنها با اشاره به فواید اجباری شدن نصب پلاک بر موتور سیکلتها گفتند: طرح شمارهگذاری موتور سیکلتها مثبت وجزء وظایف نیروی انتظامی است و نباید بر تولیدکنندگان تحمیل شود.
      این تولیدکنندگان اضافه کردند:استقرار نمایندگان در واحدهای تولیدی امکاناتی نیاز دارد که برای تهیه آنها به حدود 50 میلیون ریال هزینه لازم است و هزینههای نصب پلاک و پرسنل آن را نیز باید به هزینههای فوق اضافه کرد.
      از سوی دیگر هزینه شمارهگذاری که سابقاً حدود 15 هزار ریال و پرداخت آن به عهده خریدار بودبعد از اجرای طرح مذکور این هزینه به 55 هزار ریال افزایش یافته و باید توسط تولیدکننده پرداخت شود.
      آنها یکی دیگر از مهمترین مشکلات اجرای طرح ساماندهی موتور سیکلتها را مسائل قانونی آن ذکر و اضافه کردند: به موجب این طرح، کارتکسهای مالکیت موتور سیکلت که سابقاً در زمان فروش اقساطی آن تا پایان زمان پرداخت کامل، در اختیار تولیدکننده بود باید همراه موتور سیکلتهای تولیدی به نمایندگیها ارسال شود.
      آنها ادامه دادند: اگر یکی از این کامیونها در جاده سرقت شود تمامی موتور سیکلتها و کارتکسهای سفید در اختیار سارق خواهد بود، در حالیکه کارتکسهای سفید مانند چک سفید است که هر کس میتواند نام خود را در آن ثبت کند.
      به گفته این تولیدکنندگان با ادامه کاهش روند تولید شرکتها برای صرفهجویی در هزینهها ناچار به کاهش پرسنل خود میشوند.
      این تولیدکنندگان گفتند که وزارت صنایع و معادن نیز عملاً حمایتی از آنها نکرده و در صورت ادامه این وضع، آنها نامهای به دیوان عدالت اداری ارسال خواهند کرد.

      با اجرای طرح ساماندهی موتور سیکلتها، از آغاز مرداد ماه، بسیاری از تولیدکنندگان، تولید را کاهش داده و یا متوقف کردند. چند تن از تولیدکنندگان موتور سیکلت در گفتوگو با خبرنگار ما اعلام کردند: به علت حل نشدن مشکلات و پیامدهای اجرای طرح شمارهگذاری موتور سیکلتها در محل کارخانه، تولیدکنندگان ناچار تولید را تا 50 درصد کاهش و در بعضی دیگر از واحدها آن را متوقف کردند. این تولیدکنندگان در مورد بعضی آثار این طرح به خبرنگار ما گفتند: در حال حاضر نماینده اداره راهنمایی و رانندگی جهت شمارهگذاری موتورها در واحدهای تولیدی حضور دارند ولی متاسفانه ابزار لازم برای این کار از جمله فرمهای مالکیت جدید و پلاکها هنوز آماده نشده و حدود دو هفته برای تهیه آنها زمان نیاز است. از سوی دیگر اکثر کارخانهها تولید را از صبح آغاز و ساعت 15 همان روز موتور سیکلتهای تولیدی آماده هستند و میتوانند بارگیری شوند در حالیکه در این زمان، ساعت کاری مامورین شمارهگذاری پایان یافته و آنها در محل تولید حضور ندارند. آنها اضافه کردند: طبق برآورد تولیدکنندگان روزانه 700 دستگاه موتور سیکلت به طور متوسط آماده بارگیری میشود در حالیکه مامورین اگر در هر دقیقه یک موتور شمارهگذاری کنند در طول زمان کاری آنها که حدود 7 ساعت است تنها امکان شمارهگذاری 420 موتور سیکلت وجود دارد. آنها با اشاره به فواید اجباری شدن نصب پلاک بر موتور سیکلتها گفتند: طرح شمارهگذاری موتور سیکلتها مثبت وجزء وظایف نیروی انتظامی است و نباید بر تولیدکنندگان تحمیل شود. این تولیدکنندگان اضافه کردند:استقرار نمایندگان در واحدهای تولیدی امکاناتی نیاز دارد که برای تهیه آنها به حدود 50 میلیون ریال هزینه لازم است و هزینههای نصب پلاک و پرسنل آن را نیز باید به هزینههای فوق اضافه کرد. از سوی دیگر هزینه شمارهگذاری که سابقاً حدود 15 هزار ریال و پرداخت آن به عهده خریدار بودبعد از اجرای طرح مذکور این هزینه به 55 هزار ریال افزایش یافته و باید توسط تولیدکننده پرداخت شود. آنها یکی دیگر از مهمترین مشکلات اجرای طرح ساماندهی موتور سیکلتها را مسائل قانونی آن ذکر و اضافه کردند: به موجب این طرح، کارتکسهای مالکیت موتور سیکلت که سابقاً در زمان فروش اقساطی آن تا پایان زمان پرداخت کامل، در اختیار تولیدکننده بود باید همراه موتور سیکلتهای تولیدی به نمایندگیها ارسال شود. آنها ادامه دادند: اگر یکی از این کامیونها در جاده سرقت شود تمامی موتور سیکلتها و کارتکسهای سفید در اختیار سارق خواهد بود، در حالیکه کارتکسهای سفید مانند چک سفید است که هر کس میتواند نام خود را در آن ثبت کند. به گفته این تولیدکنندگان با ادامه کاهش روند تولید شرکتها برای صرفهجویی در هزینهها ناچار به کاهش پرسنل خود میشوند. این تولیدکنندگان گفتند که وزارت صنایع و معادن نیز عملاً حمایتی از آنها نکرده و در صورت ادامه این وضع، آنها نامهای به دیوان عدالت اداری ارسال خواهند کرد.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 234,032,176
تعداد بازدید امروز : 21,325
تعداد بازدید دیروز : 37,799
تعداد بازدید هفته : 144,630
تعداد بازدید این ماه : 513,777
آخرین به روزرسانی : 1399/03/13 11:36

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.