X
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ۲۲
چچ

دستورالعمل اجرایی اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار

تأمین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت شاغلین، افزایش بهره‌وری در کار و افزایش سطح رفاه آن ها و همچنین حرکت همه ‌جانبه به‌ سوی توسعه پایدار، از جمله اهداف اساسی فعالیتهای بهداشت حرفه‌ای می‌باشد. کارکنان در محیط های کاری با توجه به نوع فعالیت و ویژگی های فرآیندی با انواع مختلفی از عوامل آسیب زای سلامت در تماس هستند. طبق آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از نیمی از افراد شاغل در محیط کاری خود در تماس با عوامل زیان آور می باشند. تعیین میزان مواجهه کارکنان با هر یک از عوامل زیان آور محیط کار می تواند در کنترل و پیشگیری مواجهه با این عوامل در محیط کار نقش اساسی را ایفا کند. این دستورالعمل به منظور ایجاد یکپارچگی در ارائه خدمات اندازه گیری به صاحبان صنایع و معادن و مانع از دست رفتن اطلاعات اندازه گیری ها می شود، همچنین ثبت دقیق پارامترها و متغیر های اساسی در ارزیابی میزان مواجهه می تواند در تعیین معاینات قبل از استخدام و دوره ای نیز مثمر ثمر باشد.
-
مرجع صادرکننده: دفترامور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی 81774067
شماره: 60/123731-1008
تاریخ تصویب: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
تاریخ ابلاغ: ۰۳ شهریور ۱۳۹۴
تاریخ اعتبار: ۰۳ شهریور ۱۳۹۶
محدوده شمول: دامنه شمول این دستورالعمل در سطح ستاد، سازمانهای تابعه، وابسته و بخش صنعت، معدن و تجارت با توجه به مسئولیت ها و اختیارات تعریف شده آنها لازم الاجرا می باشد.
فایل ضمیمه
No Cache
Generate time: 2.5938739776611
Query time: 1.9531693458557