• طبقه بندی پرسش های متداول
    • طبقه بندی پرسش های متداول
    •  
    • فهرست پرسش های روابط عمومی

      درج قیمت کالای تولیدی

      مطابق ماده 65 قانون نظام صنفی، نصب برچسب قیمت بر روی کالای تولیدی الزامی است و آن دسته از واحدهای تولیدی که از نصب برچسب قیمت بر روی محصولات خودداری می نمایند باید مطابق قوانین مربوطه برخورد لازم صورت پذیرد. همچنین شرکت در صورت اطلاع از چگونگی فعالیت واحدهای متخلف می تواند موضوع را به نحو مقتضی به سازمانهای بازرگانی استان مربوطه و یا واحد ارتباط مردمی (124) منعکس تا اقدام لازم در برخورد با شرکتهای غیرمجاز مطابق مقررات و قوانین تعزیرات حکومتی معمول گردد.

      اطلاعات و قوانین و بخشنامه های اصناف

      کلیه اطلاعات لازم، در آیین نامه ساماندهی فعالیت و نظارت بر فروشگاههای مجازی ذکر گردیده است، که متقاضیان می توانند با مراجعه به دایرکتوری قوانین و مقررات سایت www.asnaf.ir مجموعه اطلاعات مربوطه را اخذ نمایند.

      امکان وارد کردن خودرو دست دوم

      براساس‎اعلام سازمان توسعه تجارت ایران : براساس آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو مصوبه شماره 18758/ت28817هـ مورخ 10/4/1382 هیات محترم وزیران واردات خودروی سواری با حداکثر یکسال ساخت با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به واردات خودرو مجاز می باشد.

      مجوز ورود ماشین به اشخاص حقیقی

      براساس‎اعلام سازمان توسعه تجارت ایران : دارندگان کارت بازرگانی می توانند نسبت به واردات خودروهایی که در سایت ثبتارش جهت اطلاع عموم قرار داده شده است با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه اقدام نمایند.

      نحوه جذب و بکارگیری مشمول وظیفه در وزارت صنعت، معدن و تجارت

      مجوز جذب و بکارگیری مشمولین وظیفه (امریه) با دستور مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا به دستگاههای دولتی عنایت می شود. تفویض اختیار کامل درخصوص سیاستگذاری و مباحث اجرائی این امر از سوی معظم له به دفتر سیاست گذاری و نظارت راهبردی حفاظت و اطلاعات نیروهای مسلح داده شده است. سهمیه اختصاص داده شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت بصورت سالانه می باشد. مشمولین جذب شده در این وزارتخانه میبایستی یکی از شرایط زیر را دارا باشند : 1- خانواده ایثارگران (شهدا – جانبازان – مفقودالاثر – اسرا) 2- متاهل 3- معاف از رزم 4- تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) 5 - تحت پوشش سازمان بهزیستی 6- درصورتی که مشمولین متقاضی خدمت در مناطق محروم دارای ضریب محرومیت بالای 5 باشند نیازی به شرایط اشاره شده نمی باشد. مدارک مورد نیاز : 1- نامه اعلام نیاز از «سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور» 2- کپی شناسنامه (درصورت متاهل بودن و داشتن توضیحات از کلیه صفحات) 3- گواهی دانشگاه مبنی بر اتمام دوره معافیت تحصیلی 4- دفترچه اعزام به خدمت سربازی 5- کپی کارت ملی مشمولین وظیفه می بایستی حداکثر 45 روز قبل از اعزام مدارک خود را بطور کامل به این واحد ارسال نمایند. بدیهی است درصورت نداشتن شروط ابلاغ شده و یا عدم ارسال به موقع مدارک اقدامی میسر نمی باشد. روال جذب مشمولین وظیفه 1- متقاضیان براساس رشته تحصیلی مرتبط وزارتخانه و اهداف و شرایط اعلام شده از سوی دفتر سیاست گذاری و نظارت راهبردی حفاظت و اطلاعات نیروهای مسلح جذب می گردند. 2- متقاضیان باید 45 الی 70 روز قبل از اعزام جهت تکمیل پرونده به این وزارتخانه مراجعه نموده، مدارک مشمولین متقاضی اخذ و پس از طی مراحل اولیه و بررسی شرایط براساس بخشنامه های موجود طی یک لیست 45 روز قبل از اعزام به دفتر سیاست گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح تحویل داده می شود. 3- آن دفتر پس از انجام مراحل اداری و گزینش های مربوطه در جواب لیستی را به این وزارتخانه ارسال می نماید که همان لیست مجوز امریه مقام معظم رهبری برای هر فرد می باشد. پس از هماهنگی های لازم برای محل آموزشی نظامی، افراد تایید شده با هماهنگی سازمان نظام وظیفه عمومی کل کشور به محل آموزشی اعزام و پس از طی دوره آموزشی به همراه برگه ماموریت از واحد آموزش دهنده به این وزارتخانه مراجعه می نمایند و این اداره کل مشمولین را طی نامه های جداگانه به محل خدمتشان مامور می نماید. سازمانهای محل خدمت مشمولین می بایستی گزارش شروع بکار و کارکرد هر فرد را هر سه ماه یکبار جهت اعلام به ارتش به این وزارتخانه ارسال نمایند. سازمانها موظفند که مشمولین را در محلهای اعلام شده و در پستهای کاملاً تخصصی مرتبط با رشته تحصیلیشان بکار گیرند براساس دستور صریح مقام معظم رهبری این وزارتخانه بایستی نظارت کامل بر استفاده صحیح از مشمولین شاغل در کل کشور را داشته باشد. از اینرو این واحد در راستای اجرای صحیح قوانین و مقررات ابلاغی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و در صورت بروز مشکلات احتمالی پیگیری و اقدامات لازم را برای حل این مشکلات اقدام می نماید.

      درخواست اطلاعات در خصوص صادرات یا واردات

      براساس اعلام سازمان توسعه تجارت : با عنایت به تنوع موضوعی و فراگیر بودن اطلاعات خواسته شده، اینگونه متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر تخصصی و یا پایگاه اطلاع رسانی نسبت به دریافت اطلاعات خواسته شده اقدام نمایند.

      وظیفه شرکتهای واردکننده کالا در خصوص گارانتی و خدمات پس از فروش

      براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : براساس مفاد آیین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی شرکت های خارجی و نمایندگان رسمی آنها در صورت اقدام به واردات کالاهای مصرفی بادوام که نیاز به خدمات پس از فروش دارند مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود مراکز سرویسو شبکه خدمات پس از فروش مطابق ضوابط آیین نامه های مرتبط ایجاد نمایند. شایان ذکر است به استناد ماده (9) ضوابط فعالیت واردکنندگان کالاهای سرمایه ای و مصرفی بادوام خارجی در کشور (مرتبط با قانون موصوف) شرکت های عرضه کالا موظفند برای کالاهای خود دفترچه راهنمای فارسی، کارت ضمانت صادر نمایند، لیکن اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنماینده بایستی با ارایه تضمین های لازم نسبت به عرضه کالاهای تحت پوشش خود و ارایه ضمانت نامه، همچنین تامین شبکه خدمات پس از فروش (پس از ارزیابی های لازم) مبادرت نمایند.

      درخصوص درخواست های استخدام و جذب

      وفق نامه شماره 15865/92/224 مورخ 16/9/1392 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، به استناد مواد51 و 57 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری هرگونه جذب و استخدام در دستگاه های دولتی منوط به اخذ مجوزهای قانونی و پس از پذیرفته شدن در آزمون تخصصی که به طور عمومی نشر آگهی می گردد امکان پذیر بوده که جذب و استخدام ایثارگران براساس قانون و ضوابط استخدامی خاص خود می باشد. از طرفی وفق نص صریح تبصره ذیل ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری "دستگاههای اجرایی می توانند در شرایط خاص با تائید سازمان تا 10% پستهای سازمان مصوب خود را، بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب، افرادی را بصورت ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک سال به کار گیرند" که همانگونه که مستحضرید این وزارتخانه بیش از سقف تعیین شده اقدام به بکارگیری نیرو نموده است. لذا درحال حاضر بکارگیری نیروی انسانی به هر شکل و عنوان (حتی به عنوان جایگزین نیروهای خروجی) در وزارت متبوع میسر نمی باشد.

      چگونگی احراز رسمی قانونی بودن فروشگاه‌های اینترنتی

      تصویر نماد اعتماد الکترونیکی در وب‌ سایت کسب و کارهای اینترنتی نشان رسمی و قانونی بودن فروشگاههای اینترنتی جهت اطمینان از اعتبار این نماد، می‌توان به یکی از دو روش زیر اقدام نمود: 1ـ کلیک بر روی تصویر نماد، و مشاهده مشخصات کسب و کار، مندرج بر روی صفحه صحت‌سنجی و مقایسه اطلاعات درج شده در سایت و اطلاعات نمایش داده شده در صفحه صحت‌سنجی 2ـ مراجعه به فهرست کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی به آدرس ( اینجا کلیک کنید ) و جستجوی دامنه کسب و کار اینترنتی مورد نظر شایان ذکر است راهنمای نحوه احراز اصالت نماد اعتماد الکترونیکی در پرتال نماد ( اینجا کلیک کنید ) در دسترس عموم قرار دارد.

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88809944

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 199,496,062
تعداد بازدید امروز : 7,025
تعداد بازدید دیروز : 56,559
تعداد بازدید هفته : 149,834
تعداد بازدید این ماه : 1,033,613
آخرین به روزرسانی : 23:51  1396/08/29

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

Page created in 1.7384188175201 seconds.
memoryUsage : 31384Kb