• تاریخ خبر: ۱۶ آذر ۱۳۹۵
      زمان خبر: 09:00
      منبع: دفتر حمایت از مالکیت صنعتی
      تعداد بازدید: ۱۶۸
      خبر تکمیلی

      برگزاری سمینار اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بین المللی نشان تجاری (برند)

      میرصالحی گفت:
      "برند در یک فرآیند خاص ایجاد می‌شود و یک جایگاه تجاری و اجتماعی است."
      برگزاری سمینار اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بین المللی نشان تجاری (برند)
       

      به گزارش دفتر حمایت از مالکیت صنعتی، این سمینار در راستای ارتقای سطح آگاهی مدیران و صاحبان صنایع، معادن و تجار کشور از ثبت علائم تجاری و برندینگ تحت عنوان " اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بین المللی نشان تجاری (برند)" در صبح روز دو شنبه مورخه 95/9/15 در سالن همایش وزارت صنعت، معدن و تجارت واقع در خیابان شهید نادری، برگزار گردید.
       
      مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مفهوم نشان تجاری(برند)" خاطر نشان کرد:  برند در یک فرآیند خاص  ایجاد می‌شود و یک جایگاه تجاری و اجتماعی است.
      میرصالحی گفت: سمینار "اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بین المللی نشان تجاری(برند)" باهدف آموزش، ارتقائ کارائی، بهره وری و رقابت پذیری در تمام استانهای کشور برای مدیران و صاحبان صنایع تولیدی است برگزار می شود.
      وی گفت: گرچه موضوع مالکیت فکری مهم است اما هنوز در کشور ما جدید بوده و نتوانسته در تجارت و صنعت و هنر و نظام اجتماعی ما جایگاه خود را پیدا کند اما به طرف جلو حرکت می‌کند.
      ایشان با اشاره به مفاهیمی چون اندیشه، خلاقیت، ابتکار که ارزش مبادلاتی دارند و به عنوان سرمایه حمایت می‌شوند افزود: این مفاهیم در قالب مالکیت فکری تبلور می‌یابد
      میرصالحی با بیان اهمیت تعریف برند در این سمینارآموزشی گفت: مالکیت صنعتی یک بخش از مالکیت فکری و معنوی است و مالکیت فکری ورود به قلمرو تفکر است و منشاء تمام ایده‌‌ها و سنگ بنای توسعه می‌باشد.
      در ادامه معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اهداف برگزاری سمینار علامت‌ تجاری یا برند گفت: برند یکی از مهمترین عواملی است که شرکت‌ها را به مشتریان معرفی می‌کند و در واقع برند معرفی نوع خدمات می‌باشد و به عنوان دارایی مشهود یک بنگاه است که منجر به ایجاد ارزش افزوده می‌شود.
      فتح‌الله یادآور شد: در گذشته بیشتر داراییهای سازمان دارایی مشهود بود در حالیکه امروز 80درصد دارایی‌های شرکت‌ها نامشهود است.
      وی گفت: مصرف‌کنندگان برند را براساس کارایی و عملکردی که دارد نه براساس هزینه‌ها معنی می کنند به عبارت دیگر برند برداشتی است که مشتریان از ماهیت کالا یا خدمت دارند.
      فتح‌الله افزود:  گرچه در گذشته بازاریابی اول را در معنی برند می‌زد،امروز در تجارت جهانی برند طرف اول را می‌زند و موفقیت در برند یعنی موفقیت در تجارت.
      معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیا ن اهداف سمینارگفت: فراهم نمودن زمینه‌های لازم در زمینه برندسازی برای ایجاد رقابت، فراهم ساختن بستر تبادل تجربیات برای همکاری در تولید و تجارت،  ارتباط واحدهای تولیدی با دانشگاهی، امکان برقراری ارتباط بین بخش‌های تولید و تجارت برای عقد قراردادها از جمله اهداف سمینار برند است.
       
      در ادامه سمینار رییس خانه صنعت و معدن استان تهران، برخوردهای متفاوت با موضوع برند در جامعه ایرانی را تشریح کرد و گفت: ترجمه‌های مختلفی از کلمه برند  شده است چنانکه  بعضی آنرا علامت تجاری می نامند و بعضی نام تجاری، اما من به عنوان کسی که سالیان سال کار تولیدی کرده تعریف دیگری از برند ارائه می دهم.
      مرتضوی با بیان ارتباط معنوی و تماس عاطفی یک محصول با جامعه مصرف کننده خاطر نشان کرد: هرچند که برند طی سالیان با تداوم یک خدمت خاص به مشتریان در ذهن آنها تأثیر گذاشته است و هر واحد تجاری وقتی دوران رشد خود را طی می‌کند تبدیل به یک برند تجاری می‌شود.در جامعه ایران نیز برند دوران مختص خود را داشته است و اهمیت حفظ و صیانت از آن نام رابطه‌ای است که باید سازوکاری برای آن تعریف کرد.
      وی برند را یک رابطه احساسی بین تولیدکننده و مشتری ذکر کرد که نقطه تماس و سطح تعامل بین مشتریان و تولیدکنندگان یک محصول است و گفت: برند شهرت محصول تجاری است.

       

       
      اشتراک گذاری در فارس توییتر   اشتراک گذاری در کلوب   اشتراک گذاری در کلوب   اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در google+ اشتراک گذاری در telegram

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

8809944

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

ساعت کار 8 الی 16

کد پستی :

1599691379

تلفن :

43606

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 192,833,787
تعداد بازدید امروز : 1,713
تعداد بازدید دیروز : 19,517
تعداد بازدید هفته : 52,523
تعداد بازدید این ماه : 70,149
آخرین به روزرسانی : 03:10  1396/02/05

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.