• صندوقهای فروشگاهی

       

             با عنایت به جلسات برگزار شده در سازمان امور مالیاتی، مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری صندوق مکانیزه فروش به شرح زیر ارائه می شود:

       

      مشخصات سخت افزاری:

      ·        صاحبان مشاغل بتوانند متناسب با کاربرد و نیاز خود آن را انتخاب نمایند.

      ·        از لحاظ کیفیت می بایست شرایط استفاده در محیط های تجاری را داشته باشند.

      ·        برحسب نیاز و توسعه کسب و کار صاحبان مشاغل، قابلیت ارتقاء را داشته باشند.

      ·        قابلیت اتصال تجهیزات جانبی مانند: بارکدخوان، فیش پرینتر، پرینتر معمولی، کشوی پول و نمایشگر کاربر و مشتری را داشته باشند.

      ·    قابلیت نصب و اجرای نرم افزارهای استانداردهای اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران را داشته باشد.

      ·        صندوق های فروش و تجهیزات جانبی باید با استاندارد OPOS و UPOS سازگار باشند.

      ·        این دستگاه ها می بایست امکانات استفاده در سیستم های شبکه ای به عنوان یک ایستگاه کاری را داشته باشند.

      ·        امکان اتصال به EFT POS بانکی (کارتخوان بانکی) را داشته باشد.

      ·        دارا بودن درگاه های ارتباطی RJ9, RS232, Ethernet, USB*2

       

      مشخصات نرم افزاری:

      ·        متناسب با شغل و نیاز افراد صنفی قابل انتخاب باشد و نیازمندی های مختلف واحد صنفی را تأمین نماید.

      ·        قابلیت ارتباط با حافظه مالیاتی از طریق نرم افزار ماژول مالیاتی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور ارائه می گردد.

      ·        امکان صدور صورت حساب طبق نمونه اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور.

      ·        استفاده از کدینگ کالا GS1 می باشد.

      ·    امکان ثبت خرید و فروش کالا و خدمات، هزینه های انجام شده و نگهداری موجودی کالا، حسب نوع و اندازه فعالیت واحد کسب و کار را داشته باشد.

      ·        ثبت اطلاعات مورد نیاز سازمان بر روی حافظه مالیاتی.

      ·        ارسال اخطار مناسب به کاربر در خصوص قطع حافظه مالیاتی.

      ·        عدم صدور صورت حساب فروش در صورت قطع ارتباط صندوق با حافظه مالیاتی.

      ·        دارای یک بانک اطلاعاتی قابل اعتماد باشد به گونه ای که در مقابل مشکلاتی مثل قطعی برق و غیره، اطلاعات آن دچار مشکل نشود.

      ·        قابلیت محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و عوارض با توجه به نوع کالا و خدمات و درج در فاکتور فروش بر اساس قوانین موضوعه

      ·        امکان کنترل و دسترسی لحظه ای موجودی کالا در هنگام فروش و در طول دوره مالی.

      ·        امکان بررسی وضعیت دستگاه های جانبی متصل به صندوق فروش.

      ·        محیط گرافیکی و کاربرپسند (user friendly) و چند زبانه فارسی و انگلیسی بر حسب نیاز واحد کسب و کار.

      ·        امکان دسترسی به تمام امکانات سیستم با استفاده از کلیدهای میانبر.

      ·        کنترل و شناسایی کاربران با توجه به رمز عبور و حق دسترسی.

      ·        امکان طبقه بندی و گروه بندی کالاها در ساختارهای سلسله مراتبی.

      ·        امکان تعریف انواع نماد بارکد برای یک کالا و دسترسی به اطلاعات کالا از طریق اسکن بارکد کالا.

      ·        امکان دسته بندی مجموعه ای از کالاها و فروش و قیمت گذاری گروهی مانند قیمت گذاری x/y (یک عدد 500 ریال، 3 عدد 1000 ریال).

      ·        امکان تعریف قواعد فروش و خرید عمده و قیمت گذاری بر آن اساس.

      ·        امکان صدور فاکتور برگشت از فروش و سند مرجوعی خرید.

      ·        تخصیص شماره مسلسل به اسناد خرید؛ فروش و امکان ردیابی اقلام فاکتور با واژه سازی شماره سند.

      ·    تهیه گزارش های آنی و دوره ای در مقاطع مختلف زمانی که حداقل شامل اطلاعات خرید و فروش کالا و خدمت، مالیات و عوارض دریافتی و پرداختی.

      ·        امکان ثبت اسناد خرید به صورت قطعی، امانی، مشارکتی.

      ·        امکان ثبت فروش نقدی، اعتباری، چک و ترکیبی.

       

      آخرین به روز رسانی: چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

8809944

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

ساعت کار 8 الی 16

کد پستی :

1599691379

تلفن :

43606

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 194,174,161
تعداد بازدید امروز : 6,190
تعداد بازدید دیروز : 26,821
تعداد بازدید هفته : 191,010
تعداد بازدید این ماه : 33,011
آخرین به روزرسانی : 00:21  1396/04/02

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.